Klinikk med alternative behandlinger

Danske Gustav Madsen har nylig åpnet klinikk for alternative behandlinger. Tidligere har han drevet klinikk i sitt hjemland. Sammen med sønnen og svigerdatteren driver de Altea Massasje Klinikk, der de tilbyr en rekke behandlingsmetoder.


Klinikken ligger sentralt til i Altea sentrum, to minutter fra CEAM-senteret. På behandlingrommet står en massasjebenk og en maskin som brukes til diagnostisering av sykdommer og problemer. 
Gustav forteller om diagnostiseringsverktøyet Sensitiv Imago, som identifiserer kroppens patologiske prosesser helt ned til tidlig stadium, der tradisjonelle  metoder som ultralyd ikke kan fange opp strukturendringer i vev, celler og organer. Alle tre organismer er nemlig strukturer som har presise bioelektriske egenskaper i kroppen. Disse kan svært enkelt bli skadet gjennom patologiske prosesser.

Mens Gustav forklarer danner jeg mitt eget forenklede bilde av prosessen: full scanning fra topp til tå! Gustav dusjer hendene mine med vann før jeg legger dem på to sensorer, en for hver hånd. Jeg får øreklokker på, og små pip høres mens skjermbildet viser scanning av hvert organ, kroppsdel og vev helt ned på cellenivå. Røde trekanter oppstår på enkelte punkter. Varseltrekantene viser fare på steder jeg selv ikke var klar over. Ved avsluttet scanning, analyseres hvert punkt. Opplysninger som dårlig lymfedrenasje og tarmfuksjon er av vital interesse. At det har en sammenheng er innlysende. At mine nasale problemer kommer av bakterier fra munnen likedan. Og slik kan jeg fortsette. Listen var dog ikke altfor lang, så noe må jeg gjøre riktig.

- Nå skal vi gå inn og bearbeide de forskjellige punktene, sier Gustav som forklarer at maskinen i tillegg til å oppdage problemer også retter opp i skjevhetene. Hver patologiske prosess og hver homeostase har sine egne elektromagnetiske spektrum. Sensitiv Imago tilslutter seg frekvensen til de elektromagnetiske impulser i hvert organ.

I avslutningsfasen viser Sensitiv Imago metodene for holistisk kur og vurderer hvilke medisin- og kosttillskudd som gir best resultater basert på pasientens patologier. 
Med Sensitiv Imago får man full forebyggende informasjon om pasientens helbred. Med 96% presisjon kan maskinen lokalisere eventuelle skader på tidlig stadium, og prognostisere enhver utvikling av sykdommer ett til fem år frem i tiden.

Hverken behandling eller anbefalt kosttilskudd er dyre. For 100 euro får du en hel scanning med Sensitiv Imago. Etter maskinens anbefaling, føres d-vitamin, selen og magnesium opp på handlelisten. Og for bakteriene i munnhulen: en flaske agua oxigenada som munnskyll. Remediene er rimelige og effektive. - Også kan du med fordel unngå sitrusfrukter, sier Gustav. Det er ikke første gang jeg hører det, men det er første gang jeg tar anbefalingen på alvor.

Kraniosakralterapi
Gustavs sønn, Filip, er kraniosakralterapeut og arbeider ved klinikken. Behandlingsformen er som magi på ryggsmerter. Kraniosakralterapi kommer fra osteopati, og består av en teknikk med lette berøringer som påvirker nervesystemet i den delen av kroppen du har vondt. Berøringene stimulerer kroppen til å gjenopprette den naturlige balansen slik at kroppen kan hele seg selv. Små berøringer i nakkevirvlene føles behagelig. Gjentatte, rolige berøringer som justerer virvlene i kroppens egen rytme.

Jeg velger å gå enda dypere til verks, og ber om en runde med kraniosakral massasje. Jeg peker ut nøyaktig smertepunkt på ryggen, og Filip starter behandlingen med hender som går dypt til verks. Smertepunkt og området rundt får en real omgang. Til tross for kraftig behandling, føles en lettelse eller snarere en oppløsning av akkumulert smerte. Han treffer nøyaktig, og en ilende stråle brer seg ut i ryggen, bort fra smertepunktet, igjen og igjen. Etter endt massasje føles en ømhet, men det er kun i huden. For innunder er smertene borte. Tyve år med ryggsmerter har forduftet. Halvannen times massasje for 50 euro er heller ingen upris.

En måned senere
Jeg bestiller time for etterkontroll. Alle anbefalinger er fulgt, og kosttilskuddene blir tatt hver morgen. På nytt scanner Sensitiv Imago hele kroppen, og denne gangen ses ingen røde varseltrekanter. Enkelte av problemområdene har forbedret seg med opp til 71%. Dette er resultatet av utrenselsesprosessen kroppen nå gjennomgår. Også ryggen føles bedre.
- Jeg ser at du har sluttet å spise sitrusfrukter, sier Gustav etter å ha studert de oppsiktsvekkende gode resultatene. Borte er irritasjonen i tarmsystemet som følge av sitrusfrukter. Selv føler jeg meg i god form. De synlige forbedringene vises i huden, som har fått en ny glans og håret som vokser fortere enn før. Og maskinen kan bekrefte at det ikke ligger noen sykdommer i kortene, i hvert fall ikke de neste fem årene.
Gustav Madsen skal holde foredrag om alternativ medisin og behandlinger i Den Norske Klubben Costa Blanca onsdag 27. april kl. 17.30.

"Det aller farligste pensjonister kan beskjeftige seg med er ----- ingenting!" 

Kommentarer